Cukierki w kasie – czynnik ryzyka otyłości i przewlekłej choroby ad

Posted in Uncategorized  by admin
July 1st, 2018

Co więcej, większość decyzji o zakupie podejmowanych jest bardzo szybko i automatycznie, bez istotnego wkładu kognitywnego, zwykle w czasie krótszym niż sekunda4. Wybory żywności o wysokiej zawartości tłuszczu i cukru są dokonywane szybciej niż wybór zdrowych produktów spożywczych, takich jak owoce i warzywa.4 Z tych wszystkich powodów promocyjne ekspozycje żywności o niskiej zawartości składników odżywczych są szczególnie ważne i trudno im się oprzeć. Co więcej, większość ludzi nie zdaje sobie sprawy, że umieszczanie produktów w punktach sprzedaży detalicznej wpływa na ich zakupy lub zachowania związane z jedzeniem. W rzeczywistości zazwyczaj zaprzeczają istnieniu wpływów kontekstualnych, nawet jeśli wskazują na te wpływy. Jednak wiele badań kontrolowanych, jak również badania rynkowe wykazały, że lokalizacja jest ważna.
Nawet gdy ludzie świadomie próbują dokonywać zdrowych wyborów, ich zdolność do opierania się smacznym jedzeniom w dogodnych miejscach słabnie, gdy są rozproszeni, są pod wpływem stresu, są zmęczeni lub właśnie podjęli inne decyzje, które wyczerpują ich zdolności poznawcze. Po wyczerpaniu się zdolności poznawczych dominuje automatyczne przetwarzanie oparte na heurystyce i innych skrótach. W takich okolicznościach ludzie chętniej wybierają produkty o dużej zawartości cukru i tłuszczu5. Często ludzie żałują zakupu słodyczy, napojów gazowanych, chipsów i ciasteczek. Mogą uznać, że były impulsywne, ale nie mają możliwości uniknięcia konfrontacji z tymi towarami, nawet jeśli początkowo trafiły do sklepu w poszukiwaniu innych produktów.
Chociaż umieszczanie jest czynnikiem, który znajduje się tuż przed naszymi nosami, powinniśmy rozważyć potraktowanie go jako ukrytego czynnika ryzyka, takiego jak czynniki rakotwórcze w wodzie, ponieważ umieszczenie wpływa na nasze wybory żywieniowe w sposób, który jest w dużej mierze automatyczny i poza naszą świadomą kontrolą i które następnie wpływają na nasze ryzyko chorób przewlekłych związanych z dietą.
Ogólnie rzecz biorąc, budynki, samochody, zabawki i inne produkty są zaprojektowane tak, aby uwzględniały ograniczenia ludzkiej wydajności. Chociaż ludzie z pewnością mogą trzymać się z dala od krawędzi balkonów i nie wychylać się z okien, obowiązkowe balustrady i osłony okienne chronią je przed upadkiem w przypadkach, w których w przeciwnym razie mogą błądzić zbyt blisko. Dzięki silnym badaniom empirycznym powinno być możliwe określenie, które strategie marketingowe stawiają ludzi na ryzyko lub osłabiają ich zdrowie, a także ilościowo określają wielkość ryzyka. Tego rodzaju wiedza powinna być stosowana w informowaniu przepisów, które mogłyby regulować projektowanie i umieszczanie żywności w punktach sprzedaży detalicznej w celu ochrony konsumentów.
Musimy przetestować nowe podejście do redukcji ryzyka, które nie stawia dodatkowych wymagań poznawczych dla populacji, takich jak ograniczenie rodzajów żywności, które mogą być wyświetlane w widocznych miejscach końca korytarza i ograniczenie żywności związanej z chorobami przewlekłymi do miejsc, które wymagają celowe wyszukiwanie. Wykorzystanie badań marketingowych do kontrolowania otyłości może pomóc milionom ludzi, którzy desperacko chcą zmniejszyć ryzyko chorób przewlekłych.
Finansowanie i ujawnianie informacji
Formularze ujawnień dostarczone przez autorów są dostępne wraz z pełnym tekstem tego artykułu na stronie.
Author Affiliations
Od RAND Health, Santa Monica, CA (DAC); oraz Centrum Badań nad Polityką Zdrowotną UCLA w Los Angeles (SHB).

Materiał uzupełniający
Referencje (5)
Sorenson H. Wewnątrz umysłu kupującego. Upper Saddle River, NJ: Pearson Education, 2009.

2. Curhan RC. Efekty merchandisingu i czasowe działania promocyjne dotyczące sprzedaży świeżych owoców i warzyw w supermarketach. J Mark Res 1974; 11: 286-294
Crossref Web of Science
3. Wedel M, Pieters R. Marketing wizualny: od uwagi do działania. New York: Taylor & Francis Group / Lawrence Erlbaum Associates, 2008.

4. Thomas M, Desai KK, Seenivasan S. Jak płatności kartą kredytową zwiększają niezdrowe zakupy żywności: trzeźwego regulowania przywar. J Consumer Res 2011; 38: 126-139
Crossref Web of Science
5. Shiv B, Fedorikhin A. Serce i umysł w konflikcie: wzajemna zależność afektu i poznania w podejmowaniu decyzji przez konsumenta. J Consumer Res 1999; 26: 278-292
Crossref Web of Science
Zamknij odniesienia
Powołując się na artykuły (14)
Zamknij Cytowanie artykułów
[przypisy: wzorcowanie mierników, leczenie kanałowe pod mikroskopem, naklejka na legitymację ]

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: leczenie kanałowe pod mikroskopem naklejka na legitymację wzorcowanie mierników