Cukierki w kasie – czynnik ryzyka otyłości i przewlekłej choroby

Posted in Uncategorized  by admin
July 1st, 2018

Podstawowe błędne przekonanie utrudniło naszą reakcję na epidemię otyłości: przekonanie, że decyzje dotyczące żywności są świadomie i celowo podejmowane. Nasza niechęć do zakłócania lub regulowania środowiska żywnościowego jest bezpośrednią konsekwencją przekonania, że wybory żywieniowe ludzi odzwierciedlają ich prawdziwe pragnienia. Jednak biorąc pod uwagę dużą liczbę osób, które twierdzą, że chcą schudnąć i niewielki odsetek, które są w stanie to zrobić, musimy przyznać, że ludzkie zachowania nie zawsze są zgodne z wyznawanymi celami. W rzeczywistości wybory żywieniowe są często automatyczne i podejmowane bez pełnej świadomości. W wielu przypadkach mogą nawet być przeciwieństwem tego, co osoba decydująca wolałaby świadomie. To, co i jak dużo ludzie jedzą, jest pod silnym wpływem czynników kontekstualnych, których mogą nie rozpoznać i dlatego nie można się im łatwo oprzeć. Wyraźnym przykładem tego wpływu jest umieszczanie słodyczy w kasie, która jest powszechnie uznawana za strategię promocyjną zwaną marketing impulsowy . Marketing impulsowy zachęca do zakupów uzależnionych od emocji, związanych z emocjami, które są uruchamiane przez zobaczenie produktu lub powiązanej wiadomości.
Marketing impulsowy działa poprzez umieszczanie i wyświetlanie produktów w punktach sprzedaży detalicznej. W rzeczywistości, rozmieszczenie produktów w sklepach jest najważniejszym czynnikiem decydującym o sprzedaży. Na przykład, towary umieszczone w widocznych miejscach na końcu korytarza stanowią około 30% całej sprzedaży supermarketów1. Rzeczywiście, sprzedawcy płacą na rynkach detalicznych opłatę za rowing, aby zagwarantować, że ich produkty zostaną umieszczone w tych lokalizacjach. Umieszczanie produktów w widocznych miejscach lub miejscach, w których konsumenci będą je widzieć pod koniec ich drogi zakupowej, może zwiększyć ich sprzedaż aż o współczynnik pięciu. Wiele badań marketingowych dotyczy tego, w jaki sposób produkty są wyświetlane i umieszczane w sklepach.
Umieszczenie żywności w widocznych miejscach zwiększa szybkość, z jaką są kupowane; zakup prowadzi do konsumpcji; a spożywanie żywności bogatej w cukier, tłuszcz i sól zwiększa ryzyko chorób przewlekłych. Z powodu tego łańcucha przyczynowości twierdzimy, że znaczące umieszczenie żywności związanej z chorobami przewlekłymi powinno być traktowane jako czynnik ryzyka dla tych chorób. W świetle wpływu na zdrowie publiczne należy podjąć kroki w celu ograniczenia tego ryzyka.
Nawet jeśli wiele osób uznaje, że lokowanie żywności może przyciągnąć uwagę, to uważają, że ci, którzy reagują na marketing impulsowy, po prostu nie mają samokontroli i powinni nauczyć się opierać takim strategiom marketingowym. Jednak badania wykorzystujące sprzęt do śledzenia oczu wykazały, że uwaga przyciągana przez specjalne wyświetlacze, szczególnie na końcach przejść, ma więcej wspólnego z charakterystyką wyświetlania niż z celami i możliwościami poszczególnych osób. 3 Coś w aranżacjach i krawędziach takich wyświetlaczy wymusza odpowiedź. Marketerzy starannie testują swoje wyświetlacze promocyjne i często korzystają z tego samego zaawansowanego sprzętu do śledzenia wzroku, aby upewnić się, że klienci nie mogą ich zignorować. Ludzie nie mają zdolności do pełnej kontroli wzrokiem swoich oczu, a to, na co patrzą najdłużej, jest najsilniejszym predyktorem tego, co kupią
[hasła pokrewne: dentysta Lublin, wzorcowanie przyrządów pomiarowych, anatomia palpacyjna ]

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: anatomia palpacyjna dentysta Lublin wzorcowanie przyrządów pomiarowych